Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

mojeiD


Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany obce Bořenovice. Více informací naleznete zde.

Aktuální počasí

Počasí dnes:

18. 7. 2019

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 23 až 27°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Východ a západ slunce

Slunce vychází:05:01

Slunce zapadá:20:50

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Nebyl-li červen dostatečně děštivý, dodá vodu až červenec a přidá ještě mnohé bouře.

Pranostika na akt. den

Osvatém Kamilu slunce má největší sílu.

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel

4. Základní informace k životní situaci

Změnou údajů v Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí změna referenčních údajů v ROB při zjištění nesouladu (údaj neodpovídá skutečnému stavu).

Jedná se o reklamování chybně vedených údajů, nikoliv o změny údajů, které jsou prováděny např. při přestěhování, změně rodinného stavu apod.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB může požádat fyzická osoba ("subjekt údajů") starší 15 let, případně zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, jejíž svéprávnost byla omezena rozhodnutím soudu tak, že není způsobilá k podání žádosti, nebo která má soudem schválenu smlouvu o nápomoci nebo zastoupení členem domácnosti, žádá o změnu její zákonný zástupce, opatrovník, člen domácnosti nebo společně se subjektem údajů jeho podpůrce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Změna údajů při zjištění nesouladu v ROB je provedena na základě žádosti podané:

Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.

V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná osobně

V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

Žádost podaná v listinné podobě

Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:

  • jméno, popřípadě jména, a příjmení,

  • datum a místo narození,

  • číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,

  • adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,

  • označení chybných referenčních údajů, které žadatel požaduje změnit (opravit).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Podání žádosti o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Reklamovaný údaj je do doby prověření a odstranění nesouladu tímto editorem označen v ROB za nesprávný.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

28. Popis byl naposledy aktualizován

27.08.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.